مازندران پس از توفان مازنی ! باز هم باران در راه است !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  خسته نباشید دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

برای روز های گذشته شاهد فعالیت موجی بسیار پربرکت در استان بودیم که متأسفانه خساراتی رو هم به جا گذاشت اما روی هم رفته موج پربارشی بود که %90 ایستگاه های استان ، بارششون در این موج از مرز 100 م م برخی نقاط 200 م م هم عبور کرد .

خب ؛ برای چهارشنبه و پنجشنبه ، شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعات و مناطق ابری که ابرهای سیروس غالبیت بیشتری دارن و در برخی نقاط استان به خصوص ساعات شامگاه و بامداد شانس برای رگبار های پراکنده با احتمال ضعیف رعد و برق وجود داره خصوصا ارتفاعات .

برای جمعه ، با حاکمیت پرفشار سطح زمین ، در ساعات بامداد احتمال بارش های پراکنده در برخی نقاط استان وجود داره اما از صبح هر چی به سمت بعد از ظهر و شب میریم ، بارش ها کم کم در استان گسترده تر خواهند شد و به دلیل ، تغذیه رطوبتی مناسب به لایه های بالاتر ، بارش ها در روز شنبه از گسترش بیشتری برخوردار خواهد بود که برای روز یکشنبه مجددا کاهش ناپایداری رو خواهیم داشت . البته در این مورد طی روز های آتی بیشتر بحث خواهیم کرد .

طی این مدت علی الخصوص برای بعد از ظهر و شب جمعه احتمال رعد و برق هم در برخی نقاط استان وجود داره و بارش های روز جمعه رگباری تر و شنبه مداوم تر خواهد بود . البته ممکنه طی این مدت در برخی نقاط استان بارش خاصی رخ نده ولی در اکثر نقاط استان بارندگی رو خواهیم داشت که اوج بارش ها برای نیمه غربی جلگه و بخش هایی از مناطق مرکزی خصوصا دامنه ها خواهد بود .

دریا هم طی این مدت با موج کوتاه گاهی افزایش موقتی موج و برای جمعه و خصوصا شنبه تدریجا مواج پیش بینی میشه که گاهی وزش باد نسبتا شدید رو هم در استان خواهیم داشت .

دما برای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی خواهد داشت که این روند جمعه متوقف میشه و شنبه کاهش پیدا میکنه .

 

در زیر هم حاکمیت پرفشار سطح زمین رو برای شنبه ملاحظه می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای مهرارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,بارش ,نقاط ,جمعه ,مازندران ,خواهیم ,برخی نقاط ,نقاط استان ,خواهیم داشت ,وجود داره ,استان وجود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کند اوشاغی saman692 هر چی که بخوای رزرو ارزان ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی هر چی بخوای طب اسلامی rgmag طراحی و پشتیبانی سایت پویادیتا سِند مارکت