نفس های آخر سال 97 ! تداوم اسفند بارانی !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ با استقرار پرارتفاع تراز میانی جو و تقویت نسبی کم فشار سطح زمین ، برای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعات و مناطق ابری و مه آلود خواهیم بود همراه با افزایش دما و وزش باد گرم خصوصا در ارتفاعات و دامنه ها که اوج این افزایش دما برای چهارشنبه و تا حدی پنجشنبه خواهد بود .

با نفوذ کم ارتفاعی از منتهی الیه شرقی مدیترانه و سیاه ، برای بعد از ظهر و شب پنجشنبه افزایش ابر گاهی با وزش باد رو خواهیم داشت که کم کم رگبار های متناوب با احتمال رعد و برق از ارتفاعات غربی استان استارت میخوره و به تدریج تا بامداد جمعه اکثر نقاط استان رو در برمیگیره و با نفوذ زبانه های پرفشار ، در گذر صبح به بعد از ظهر جمعه بارش ها در اکثر نقاط جلگه نیمه شرقی استان گسترده خواهد شد . همزمان از غرب استان کاهش ابر رو خواهیم داشت و این سیستم که کاهش نسبی دما رو هم خواهد داشت ، حداکثر تا شامگاه جمعه از استان خارج خواهد شد .

بارش های این سیستم خصوصا در جلگه قابل ملاحظه نیست و با توجه به استقرار مرکز کم ارتفاع در البرز جنوبی ، عمده بارش های اون در ارتفاعات غربی و مرکزی و تا حدی دامنه های غربی استان خواهد بود که البته سطح برف برخلاف موج قبلی ، بالا 2000 متر خواهد بود و فقط برای بامداد جمعه با فعالیت توده های همرفتی ، در برخی نقاط به 1500 متر هم خواهد رسید .

دریا هم طی این مدت گاهی با افزایش موقتی موج و گذر شامگاه پنجشنبه به روز جمعه گاهی مواج خواهد بود .

 

در زیر هم تجمع بارش ها رو تا پایان هفته از دید مدل ECMWF ملاحظه می فرمائید :

 

 

برای یکشنبه و یا دوشنبه هفته آتی ، باید منتظر فعالیت آخرین سیستم بارشی سال 97 باشیم که موجیست به جهت دینامیکی نسبتا قوی ، بارش های اون در اکثر نقاط خوبه ، کاهش دما قابل قبولی رو داره و میتونه برف نسبتا مناسبی هم در ارتفاعات بباره . در این مورد طی روز های آتی مفصل بحث خواهیم کرد .

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای مهرارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,جمعه ,بارش ,ارتفاعات ,افزایش ,نقاط ,اکثر نقاط ,غربی استان ,بامداد جمعه ,ارتفاعات غربی ,خواهیم داشت ,تداوم اسفند بارانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله اینترنتی ایرانیان شماره خاله فلزیاب ارزان پرقدرت حرفه ای09909061300 راشین وب صبرم سر اومد arayeshgah رشته کاراته سایت جامع سرگرمی قلب شکسته